tirsdag den 5. juni 2012

23 DAGE TILBAGE


23 dage - eller 570 timer - eller 34200 minutter tilbage inden dimissionen.

Atter er tiden kommet til at læse mine smukke ord. Som alle ved er jeg et geni uden lige, og derfor har jeg ikke bare en henrivende krop, men også et smukt og velskabt hoved med et fyld, som kun kan sammenlignes med charmetrolden Holger Bech Nielsens. Hvor er han kær.

Og alle kan lide mig. Gang på gang modtager jeg mails og sms’er, hvor jeg lovprises for min genialitet og mit smækre væsen. Hvilket der ikke er noget at sige til. Helt forventet. Hvem ville ikke have en bid Benjamin, hvis de fik chancen?

Normalt ville jeg dele mine erfaringer om skoletilværelsen nu, men i dag skal det ikke handle om dét – delvist fordi jeg har AT (Almen Studieforberedelse), og der er intet interessant eller nævneværdigt ved det - OVERHOVEDET – delvist fordi jeg har genopdaget en af mine tidligere succeser i den virtuelle verden, som jeg nu vil dele med jer.



Det handler naturligvis om min gamle hjemmeside ”Fuglemanageren”, hvor man kunne købe en virtuel fugl og dertil foder, bure osv. Altså alt det sjove ved at have et kæledyr, men uden at skulle tænke på, hvor man skulle gøre af dens efterladenskaber.

Sitet var – som alt andet jeg foretager mig – straks en kæmpe succes. Helt op til en 7-10 stykker fra klassen købte spættemejser, gærdesmutter og præsdtekraver i utrolige mængder for virtuelle penge. Jeg udbyggede straks sitet, og det var nu muligt at flyve om kap, træne sin fugl og høre autentiske fuglelyde i det officielle fuglelydebibliotek.

Et fantastisk eksempel på min smækre persona. Velbekomme, pøbel!

Ja, min genialitet har ingen grænser. Det havde min pengepung desværre, og desuden var jeg træt af at skulle udregne, hvad folk havde købt, hver gang de skrev til mig.

Så derfor led fuglemanageren sin død.

Men siden hen er konceptet blevet kopieret i det uendelige af pengegriske bagmænd med dårlige idéer – man kan nu få virtuelle hestekatte og feer. Småpiger (og muligvis et par  vamle, gamle mænd) i utal er afhængige af disse sites, og bruger flere timer dagligt på at fodre heste og feer.

At siderne er dekoreret af opkastfremkaldende dårlig grafik og animationer er i øvrigt bemærkelsesværdigt. Alle ved, at en rigtig animation bør se således ud:


Giffer <3

Men jeg skriver som sagt, når der sker nogen udvikling på AT-fronten. Det gør der nok ikke.

//Over and out,
Benjamin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar