mandag den 11. juni 2012

17 DAGE TILBAGE


17 dage - eller 425 timer - eller 25557 minutter tilbage inden dimissionen.

Vær hilset, tro læsere!

Så er tiden atter kommet til at forgabe sig i mit enestående og absolut smækre væsen. Jeg er jo en cutie – det er et faktum – og at læse mine skriverier giver gåsehud, for mit talent forbløffer og chokerer. Jeg ved det, for jeg læser mig ofte.

Men i dag skal det handle om noget andet. Ja, utroligt, ikke? Jeg vil ikke skrive om mig i dag. Ikke fordi mit smækre væsen ikke kan holde til det, men fordi der sker så lidt inden dimissionen. Derfor bliver jeg i dag – snøft – nødt til at skrive om – hulk – politik.


Jeg interesserer mig faktisk meget lidt for politik. Når jeg kommer til magten bliver demokratiet bandlyst, og jeg vil på festlig vis regere sammen med mine håndlangere mode-Joanna (som skal sørge for, at jeg er mere velklædt en ham fra Nordkorea), Valdemar Bonde (som skal afskaffe alt NemID-relateret) og Linse Kessler (som skal holde hoben underholdt med hjernedøde realityshows). Jeg kan godt sige jer, at styret under Benjamin den Store bliver eminent. F.eks. vil jeg afsløre, at jeg vil male hele Århus champagnefarvet. Bare fordi jeg kan.

Men i mellemtiden vil jeg adressere et følsomt emne i dansk politik, som er meget aktuelt i disse dage – nemlig diskussionen om vielser af homoseksuelle. Mange har spurgt mig, og jeg giver nu efter for presset.

  ”Øv” tænker du. ”Nu blev ham den smukke endnu sådan en politikertosse, der skriver blogs for de røde/blå håndlangere i Politiken/Berlingske Tidende”.

Nej! Benjamin vil for altid være for Benjamin, og ikke andre. Benjaministisk Slaveparti  er den eneste rigtige vej frem. Kun jeg har det sande lederpotentiale, taske-Helle og Lavskats-Lars ikke har.
Alligevel skal i høre min mening om den sag. Den kommer her.



Benjamin er meget tolerant. Jeg er frisindet, og er på den måde ligeglad med, om folk tilbeder Justin Bieber, Allah eller undertegnede. Folk må tro og té sig som de vil – jeg vil endda gå så vidt som at sige, at jeg også vil høre på deres salgstaler. Så længe jeg har friheden til at sige ”nej tak”, når Jehovas Vidner, Scientology eller Justin Bieber banker på døren (og det mener jeg, Justin!). Derfor skal der under mit styre både være plads til dem, der er for og imod vielser af homoseksuelle i den danske folkekirke.



Men hele polemikken om vielserne af homoseksuelle har gjort det klart, at folkekirken ikke er for hele folket – det tror jeg, alle kan blive enige om, uanset hvad man mener.
  Derfor bør stat og kirke afskilles, hvis i spørger mig. På den måde tror jeg alle vil have det bedst. Og alle vil være ligestillede i forhold til staten, hvilket jo objektivt set er det mest retfærdige. Der er jo heller ikke nogen, der tvinger muslimerne til at spise gris, eller Sukkerchok-fanatikere til at høre mere tålelig musik.

Der er mange, som allerede har brugt de gode argumenter for min sag, så jeg vil ikke diskutere det videre, men blot opfordre jer til at sætte jeg lidt ind i sagen. Det er spændende og nuanceret.
   Og hvis i er træt af politik, kan i varme op med Lars Løkkes skattetale, Joakim B. Olsens naptime eller Özlem Cekics maaaaange bommerter.

Slutteligt vil jeg – inden jeg smutter – reklamere for nogle af mine venners (sådan nogle har jeg nemlig) nye ”single” . Det er mulitkunsteren rundstyk, som har lavet det med to andre, Simon og Jonathan. Rundtyk har tidligere lavet dancenummeret ”This is E-WAR”. E’et står for Benjamin, b’et er bare ret utydeligt.

Men ihvertifald har de nu peppet det lidt mere op med flere trommer, klokkeklang og mandesang.  

Udtrækning til bioeksamen i morgen. Jubiii!!!!!

//Over and out,
Benjamin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar